Biti „aktivan“ na radnom mestu? Evo par naših saveta!

radno mesto

Sedimo dok doručkujemo, onda sedimo u automobilu ili prevozu do posla, u kancelariji provedemo barem osam sati u sedećem položaju… Stručnjaci su izračunali da provedemo približno pola celokupnog dana, odnosno oko 12h, u sedećem položaju. Ovakva fizička (ne)aktivnost može vrlo loše uticati na naše zdravlje, a budući da ne možemo da damo otkaz i živimo u kolibi podalje od grada (to smo rezervisali za penziju! 🙂 ), u ovom blogu ćemo vam izneti par saveta kako da se malo „aktivirate“ u toku radnog dana.

PS. Što se tiče vikenda, predloge nećemo obrazlagati ovog puta, računamo na vašu kreativnost! 😉

1) Prošetajte u par navrata tokom radnih sati!

Ovo neće samo uticati na vaše zdravlje i kičmu, već će vas malo razdrmati iz letargije i povratiti trezvenost. Prošetajte do kolega i proverite hoće li neko kafu, skoknite do kuhinje i oljuštite neku voćku… Vašem telu će ovo veoma prijati!

2) Koristite stepenice

Da, znamo da je ovo vrlo „nepopularan“ predlog. Kad uspemo da se iskobeljamo iz gradske vreve, teško ko se odlučuje da pored toga još uvek sanjiv reši da krene stepenicama. Ali, ukoliko ste sišli dole po ručak, izašli na pauzu iz zgrade ili pak nešto treće – verujte nam na reč, povratak stepenicama će vam prijati, a posebno je pogodan za ubrzanje usporene cirkulacije!

3) „Prodrmajte“ malo vaše telo

Kada kažemo fizička aktivnost, mnogima je prva asocijacija teretana, naporan trening i traka za trčanje podešena na dvocifren broj… Ali, i „sitnija“ fizička aktivnost će prijati vašim mišićima! Protegnite ruke i ramena, izmasirajte zadnji deo vrata, malo razgibajte noge dok sedite za kancelarijskim stolom… Naravno, potrudite se da ne ispadnete čudaci pred kolegama. 🙂

4) Parkirajte se malo dalje

Kao i sa stepenicama, lepo je zamisliti, u praksi je malo teže ostvariti. Naročito kada jednom u par meseci uočimo slobodno parking mesto tik ispred ulaza zgrade u kojoj radimo. Ko može da odoli? Šalu na stranu, šetnja od par minuta pre i nakon posla će prijati vašem organizmu. Naročito u ovim danima ranog proleća!

5) Zdravo ručajte… ili barem užinajte!

Znamo da je najlakše skoknuti do prve pekare, ali uz savremeni ritam života kilogrami će da se dodaju neverovatnom brzinom ukoliko se „brzo“ hranimo. Potrudite se da što češće jedete kuvano (ima i odlične kuvane klope za poručiti), ponesite neku voćku sa sobom umesto čokoladice, napravite sebi čaj… Nije uopšte strašno, a veoma će Vam značiti – naročito što leto stiže evo za par meseci! 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *