Dojilje i ishrana

dojenje

Vrlo smo upoznati sa time koliko je roditeljstvo odgovoran i zahtevan zadatak pa smo rešili da još jedan blog posvetimo mamama!

Ovog puta želimo da se posvetimo ishrani dojilja.

Da li postoje ograničenja, na šta se posebno treba obratiti pažnja i da li su dijete dozvoljene? Saznajte više u narednim redovima!

Novopečene mame moraju da budu svesne da je tokom perioda dojenja od izuzetnog značaja da vode računa o ishrani – možda još pažljivije nego tokom perioda trudnoće. S obzirom da dete raste, neophodno je zadovoljiti njegove potrebe hranljivim materijama koje dolaze iz majčinog mleka.

Tako je važno da pripazite na „energetsku“ komponentu ishrane – odnosno da unos kalcijuma, belančevina i cinka bude dovoljan. Ne treba ispustiti takođe iz vida da skoro 90% majčinog mleka čini voda, te je neophodno da unesete najmanje jedan i po litre vode dnevno.

Za dojilju je važno da u svakodnevnu ishranu uključi ravnomerno i žitarice, voće i povrće, kao i mlečne proizvode dok se preporučuje redukovanje slatkiša i masti životinjskog porekla, kao i izbegavanje kofeina. Neki nutricionisti čak preporučuju „razbijanje“ standardnih tri obroka na šest manjih.

I takođe – budite oprezne sa dijetama! Dnevni unos kalorija ne bi smeo da se spusti ispod 1800 zbog proizvodnje mleka, budući da se samo na stvaranje troši približno 500 kalorija. Redukcijske dijete su zato strogo zabranjene, a verovatno ćete usled fizioloških procesa u telu izgubiti na kilaži.

Majčinstvo je zaista divno, ali i zaista velika odgovornost. Zato slušajte savete lekara, uvek budite u toku i obazrive – naročito u prvom periodu tog plemenitog zadatka zvanog roditeljstvo. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *