Istresite stres iz ponedeljka!

stres

Dobro nam je poznat osećaj nelagodnosti u stomaku kada kazaljka otkuca devetnaest časova u nedelju, onaj osećaj blage anksioznosti, nevoljan odlazak u krevet… koliko god voleli svoj posao, ponedeljci bezrezervno svakog učine neraspoloženim, pa barem na sat-dva!

No, pored internacionalnog nezadovoljstva ponedeljkom koji nam stvara nered u glavi, takođe nas može učiniti i prilično neproduktivnim.

Budući da živimo u vremenu kada se neproduktivnost i ne prašta niti se vrdanju gleda kroz prste, hajde da u ovom blogu damo par saveta kako da se ponedeljak bolje i lepše prebrodi!

1. Uređaji po strani!

Da, svi smo pomalo (neki malo više) zavisni od telefona, tableta i drugih spravica, ali nema goreg izbora nego da jedina slobodna dva dana provedemo zureći u njih, dozvoljavajući pritom da nam ona crpe preko potrebnu energiju. Ograničite tehnologiju na par sati tokom vikenda i uspešno ćete izbeći stres izazvan tehnologijom, a san učiniti lepšim.

2. Osetite prirodu!

Radne dane uglavnom provodimo klateći se po prevozu, udišući sve što je štetno u dolasku na posao, a mnogi osete svež vazduh jedino kada izađu na terasu kancelarije da popuše cigaretu. Leto je promenljivo ali opet predivno, udahnite svežeg vazduha, prošetajte pored reke… Šetnja u prirodi može da poništi stres!

3. Mozak na ispašu!

Iako je to poseban izazov za svakog zaposlenog, nekim danima tokom nedelje se mora i NE RAZMIŠLJATI o poslu. To nije neodgovorno, time ćete biti i snažniji na poslu, ostalih pet dana u nedelji.

4. Gluvarenje nije na odmet

Od ponedeljka do petka opterećeni smo rokovima, stizanjem na vreme, završavanjem posla u adekvatnom terminu. Opterećeni smo (ne)kašnjenjem na sastanke takođe, na kojima potom merimo provedeno vreme koje već unapred razmišljamo kako da nadoknadimo sutradan ili kasnije tokom dana na radnom mestu. Zato neka vikend bude bez „deadline“-ova; ne navijajte alarm, gledajte pola sata-sat u tačku na plafonu posle ručka, pustite neku emisiju na televiziji gde nema časovnika u gornjem desnom uglu… izuzetno će vam prijati!

5. Birajte zdravo vikendima!

Svima nama se više puta desilo da vikendom jednostavno odlučimo da nagomilan stres tokom radne nedelje kompenzujemo brzom hranom i većom količinom slatkiša. Međutim, stručnjaci kažu da se to kao bumerang vraća, što u vidu ponovnog stresa, ali bogami i u kilogramima. Sagledajte malo vikend i iz druge perspektive – imate vremena da malo više boravite u kuhinji – skoknite do pijace, istražite sve te predivne boje na tezgama, ukombinujte to u tanjiru. Osetićete zadovoljstvo i smanjen nivo stresa. U tome se slažu stručnjaci i brojna istraživanja, a i mi vam komotno to možemo potvrditi! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *