Pričajmo o dijetama!

Leto je nikad bliže (dobro, ova kiša što svako malo padne možda hoće da nam ukaže na drugačije), zakazuju se odmori, letovanja… Mnogi baš sad hvataju „poslednji voz“ za oblikovanje letnje figure i rade punom parom na telu za plažu.

Naravno, brze dijete kojima se obećavaju instant rezultati dovode do iscrpljenja organizma, a neretko su opasne i mogu ostaviti trajne posledice po zdravlje.

Najprostije rečeno, ti metodi dugoročno nikako nisu zdravi i zaista ih nikome ne bismo preporučili.

Hajde da prođemo u ovom blogu najpopularnije dijete!

Atkinson

Ograničava se unos ugljenih hidrata na oko 60-ak grama dnevno, dok su meso i sirevi dozvoljeni tokom celog dana. Organizam tada počinje da koristi rezerve glikogena i stvaraju se ketoni koji se luče iz bubrega, a koji se skupljaju u krvotoku. Dolazi do ubrzanog disanja, žeđi… Gotovo svi nutricionisti će reći da ova dijeta nije dobra, iako daje vidljive rezultate. Može doći do ateroskleroze, a namirnice koje se u ovom režimu izbegavaju (voće, povrće, mahunarke) štite organizam od kardiovaskularnih bolesti.

Dijeta Majo klinike

Neki je zovu i režim „čarobne supice“. Svakog dana se propisuje određena vrsta hrane, a svaki dan se pije veća količina supe od luka, celera, zelene paprike, paradajza i kockice goveđe ili pileće supe. Ona pospešuje mokrenje, čime se težina zaista smanjuje. Međutim, kilogrami padaju samo zbog gubitka telesne tečnosti. Mnogima se ova supa posle par dana potpuno zgadi, a put do vitkog dela je ipak znatno duži i komplikovaniji…

Hejova dijeta

Tiče se kombinovanja namirnica. Ovaj doktor se vodi načelom da je glavni uzrok prekomerne težine, ali i zdravstvenih tegoba generalno, nakupljanje kiselina od metabolizma koncentrisanih proteina. Budući da ugljenim hidratima i proteinima trebaju drugačiji enzimi za varenje, njih ne treba mešati. Te se tako mešaju ugljeni hidrati i povrće, proteini i povrće… Ali, proteini i ugljeni hidrati, nikako! Ili da pojednostavimo – povrće treba jesti s mesom, ribom ili testeninom, a npr. meso i krompir – ne nikako.

Dijeta po krvnim grupama

Nju je pokrenuo doktor Peter Di Adamo i vodi se time da čovek treba da planira svoju ishranu zavisno od krvne grupe. Za svaku grupu postoji klasifikacija između preporučljivih, neutralnih i onih koje treba izbegavati.

Tako se osobe sa nultom krvnom grupom moraju fokusirati na ishranu životinjskog porekla, dok je svako voće dopušteno. A grupa mora da konzumira više namirnica biljnog porekla, voće je dopušteno, a meso tek povremeno. Krvnoj grupi B je dopušten najveći i najšarolikiji dijapazon u ishrani, dok se AB tačno preporučuje sorta mesa za konzumiranje (ćuretina, jagnjetina), kao i kupus i kukuruz.

Ona nije baš prihvaćena kod nutricionista jer nema dovoljno snažnu naučnu potporu.

Postavlja se pitanje – koja je najbolja?

Odgovor vam mi ne možemo dati, prosto jer univerzalna formula ne postoji. Čovek je mnogo više od prekomerne mase i krvne grupe – postoje namirnice na koje je alergičan, koje posebno prijaju ili ne prijaju organizmu, moraju se uzeti u obzir drugi zdravstveni faktori na osnovu kojih se formira specifična ishrana…

Najprostije rečeno, kod svakog čoveka je situacija drugačija, a u jednom je stvar krajnje jednostavna – kako bi neko smršao, on mora da potroši više energije nego što unese! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *