Probiotici i promena životnog stila

Sećate se teksta koji smo pisali o očuvanju zdravlja tokom zime? Ili kada smo pisali o banci? Ne mislim na prave banke, već na probiotik banke. I danas ćemo pisati o tome, jer su probiotici neizostavna tema. Pogotovo ako živimo brzo, a hranimo se brzo.

Da, namerno sam pogrešila čuvenu rečenicu. Tj. nisam je pogrešila već želim da vam naglasim kakvu ishranu najčešće konzumiramo – „junk food” što bi rekli Englezi. Vratićemo se na ovo malo kasnije. A sada…

Stres, posao i varenje

Da li ste i vi radoholičari koji u toku svog posla ne ustanu po nekoliko sati i zaborave da jedu?

Ne brinite, i ja sam jedna od njih/vas. I ne postoji ništa loše u tome. Vredni smo i predani svom poslu i to je za svaku pohvalu. Ali šta je sa problemima koji nastaju posle takvog višesatnog ritma? Kako rešiti bolove u kičmi – raditi vežbe? Da! A kako se rešiti dehidriranosti – piti dosta tečnosti? Da! I najzad, kako se rešiti promene načina ishrane? E ovde nastupaju probiotici.

Ponovićemo (jer od viška glava ne boli): Probiotici su dobre bakterije koje služe za održavanje crevne flore. U crevima žive dobre bakterije koje nam omogućavaju da svarimo namirnice i proizvodimo određene vitamine. Ali kada dođe do smanjenja broja ovih dobrih bakterija, loše bakterije počinju da se razmnožavaju.

Svaka promena našeg dnevnog ritma dovodi do pogoršanja imuniteta što predstavlja odlične uslove za razvoj loših bakterija.

Prošli put smo spominjali upotrebu antibiotika i odlazak na putovanja kao glavne razloge zbog kojih dolazi do poremećenosti našeg varenja. Ne mogu a da ne spomenem promenu ishrane koja igra veliku ulogu, posebno kod novopečenih radnika.

Da li se i vama dešava da doručkujete kasno, a ponekad i ne jedete ništa do ručka? Zatim radite i ne ustajete skoro do kraja radnog vremena i potpuno zaboravite na osnovne egzistencijalne i fiziološke potrebe (prema Maslovljevoj piramidi) – da jedete i odete u toalet.

Ispričaću vam nastavak scenarija koji vam se sigurno barem jednom desio. Završili ste sve obaveze na poslu i srećni ste zbog toga. Ali sivilo na vašem licu govori da nešto nije u redu. Stomak vam je kao lopta i u njemu živi neka opasna životinja koja neće da izađe napolje. Dolazite kući kasno popodne, smuljate sebi ručak na brzinu ili jednostavno kupujete brzu hranu sa kioska. I zatim se komirate u krevetu sve do novog jutra. I opet Jovo nanovo!

Možda vam zvuči kao da se šalim na ovu temu, ali pokušavam da vam što uverljivije dočaram nelagodnosti koje nastaju promenom životnog stila.

Pre spavanja vam se dešava da provodite duže vremena u toaletu zbog jednog od dva razloga:

  1. Imate zatvor ili
  2. Imate dijareju.

Nijedan od dva slučaja nije prijatan i itekako utiče na dnevne navike. Ukratko, u velikom smo problemu! Kao i naš digestivni sistem. Treba mu pomoć i tu uskaču probiotici. Borci protiv gljivičnih infekcija i poremećene ravnoteže. Potrebni su nam radi povratka prirodne crevne flore.

Moram da spomenem i stres. Promena načina života u kombinaciji sa nagomilanim stresom je lutrija za loše bakterije i gljivice. Ali i njima ćemo reći stop! 🙂

Da li ste znali da jedna kapsula probiotika sadrži najmanje 2 milijarde probiotskih bakterija?

Ne samo da će nam probiotici pomoći u poboljšanju rada digestivnog sistema i uklanjanju infekcija, već utiču i na ojačanje našeg imunog sistema.

Zato, ustanite ranije pre posla. Pripremite sebi doručak ili užinu za poneti i ne zaboravite i probiotske kapsule, da ne bude posle trčanja u toalet.

P.s. Nikako ne smete da zaboravite da nam probiotici ne mogu biti zamena za jelo!

Srećan vam rad i do sledećeg posta – šaljem vam pozdrav!

Ekonomista u turizmu po struci. Obožava venčanja, surfovanje internetom i slatkiše. Autor bloga Pokondirena tikva. Prijatelj, sestra i nečija veverica. Osoba koja veruje da je osmeh jedina kriva linija koja može ispraviti mnoge stvari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *