Saveti prilikom korišćenja saune

Sauna
Photo credit: Hotel Arthur Helsinki / Foter / CC BY

Poznato je da je još u doba antičkih Grka i Rimljana kultura boravka u parnim kupatilima i saunama predstavljala izuzetno važan deo svakodnevnice ovih naroda. I danas „wellness“ predstavlja jedinstvenu priliku za beg od stresa i posla, kroz opuštanje i relaksaciju, ali i priliku za izbacivanje toksina i održavanja zdravlja.

Ako ne planirate svoj „Spa u kući” i nameravate da posetite neki od wellness centara, skrećemo vam pažnju na nekoliko stvari koje ne smete da propustite.

Gljivice i infekcije

Sigurno se sećate našeg teksta o vaginalnim tegobama koje nastaju kada nosite šorceve, dugo sedite u kolima, ali i ako posećujete saunu. Osvrćemo se ponovo na taj deo:

„Pazite se gljivica. Iako se većina bazena i sauna sasvim dobro održava i čisti, niko vam ne može garantovati 100% zaštitu od gljivične infekcije. Tu su drugi gosti, tu je pogodna sredina… Gljivične infekcije na nogama (između prstiju), kao i vaginalno, vrlo se lako zarade. Generalno, posle poseta bazenima i saunama, istuširajte se i gledajte da dobro osušite sve one delove tela koji su podložni gljivicama: stopala, pazuh, prepone, prevoj ispod grudi… To će smanjiti verovatnoću da se javi infekcija.”

Vlažne maramice za intimnu negu

Nakon boravka u sauni osećaćete se odmorno i spremni za povratak na svakodnevne aktivnosti. Ali šta je najbitnije kada se posvetite sebi – da ostanete sveži i zaštitite svoje zdravlje, posebno intimno. Multi-Gyn IntiFresh se preporučuju da se nose u svim prilikama, a idealne su upravo nakon korišćenja saune. Uklanjaju neprijatne mirise i pogodne su i za najosetljiviju kožu, a najbitnije je što uspostavljaju prirodnu ravnotežu vaginalne flore, a to nam je bitno pogotovo nakon boravka u sredini koja je pogodna za gljivice.

Piling celog tela

Pre odlaska u wellness posvetite se svojoj koži. Priuštite sebi piling kojim ćete odstraniti sve mrtve ćelije sa tela. Ako nemate kremu za piling ili volite da je sami napravite, evo koje sastojke možete da koristite: pomešajte braon ili beli kristal šećer sa malo meda i u tu smesu dodajte nekoliko kapi maslinovog ulja. Od vas zavisi kolika količiina vam je dovoljno, s toga ove sastojke stavljajte “od oka”.

Kontakt sočiva

S obzirom da ih koristim i da ne mogu bez njih, posebno sam se posvetila uslovima nošenja sočiva u wellness centru. Svesna sam da je najbolje rešenje da ih jednostavno odložim dok kvalitetno provodim vreme posvećena sebi, ali nažalost nisam u takvoj mogućnosti s obzirom da su mi sočiva – oči. Bez njih sam u životnoj opasnosti od padanja i udaranja u objekte koje ne vidim. 🙂 A kao rešenje ne vidim nošenje naočara, jer kao i što sami znate da se one zamagljuju na visokoj vlažnosti (koja je u parnim kupatilima 100%). S tim želim da vam skrenem pažnju na sitnice koje nikako ne smete da zaboravite prilikom nošenja sočiva u wellness centru. Bez ovih stvari ne napuštam kuću: fiziološki rastvor u ampulama (ili bebisol kapi), kapljice za sočiva (veštačke suze) i kutiju za sočiva gde mogu da odložim sočiva ako moram da ih skinem.

Zaboravite kupaći kostim

Ali ono što možete da zaboravite je kupaći kostim! Ne postoje razlozi zašto da ne koristite saunu ili tursko kupatilo (sem iz zdravstvenih razloga), ali svakako postoji dilema šta se sme nositi. Nije bitno da li ćete koristiti finsku saunu, parno kupatilo, infracrvenu saunu ili slično, ove preporuke su iste za sve. U mnogim wellness centrima je zabranjeno nošenje kupaćeg kostima, ali i ako nije naglašeno ovo pravilo pokušajte da ga ne nosite. Ovo se objašnjava jednostavnim objašnjenjem – na visokim temperaturama se razvijaju raznorazne bakterije. U saunama temperatura dostiže od 80 ºC do 100 ºC, s toga se ogrnite peškirem i obavezno ponesite jedan peškir na kom ćete sedeti. Ako imate priliku da koristite privatnu saunu – skinite se goli! Go for it!

Peškiri

Sem peškira kojim ćete se ogrnuti i na kom ćete sedeti, ponesite i peškir za kosu. Mnoge žene pokrivaju kosu da bi sprečile njeno sušenje.

Papuče

Ponesite papuče / japanke koje se ne klizaju. Kako biste sprečili pojavu gljivica na stopalima, izbegavajte da hodate bosi.

Nakit

Ako neko nosi metalan nakit na više od 90 ºC, onda u potpunosti razumete zašto je ovaj savet bitan. Na visokim temperaturama se metal greje, zbog čega je dobra ideja da odložite prstenje, narukvice i ogrlice na neko vreme dok uživate u svom trenutku.

Esencijalna ulja – menta, eukaliptus, limun

Odlazak u wellness centar pomaže i prilikom prehlade. Esencijalna ulja od eukaliptusa, mente i limuna podstiču poboljašanje disajnih puteva ali i deluju kao aromaterapija. Ponesite bočicu i stavite nekoliko kapi na vrelo kapenje u sauni i uživajte u mirisu.

Tuširanje hladnom vodom

Osvrćem se na još jedan tekst sa našeg bloga. „Kontrastno tuširanje za eksplozivan početak dana” je nešto što treba da probate nakon korišćenja saune.

Tečnost – voda ili čaj

U saunama je moguća pojava dehidratacije. Pijte dosta tečnosti (vode ili biljnog čaja) između serija korišćenja turskog kupatila ili saune i nakon toga. Dovoljna količina za povratak hidratacije je oko 2-3 čaše vode.

Najbitnija stvar je da se odmorite, relaksirate i da uživate u vremenu koje ste posvetile sebi – „u zdravom telu, zdrav duh”.

Do sledećeg posta, uživajte!

Ekonomista u turizmu po struci. Obožava venčanja, surfovanje internetom i slatkiše. Autor bloga Pokondirena tikva. Prijatelj, sestra i nečija veverica. Osoba koja veruje da je osmeh jedina kriva linija koja može ispraviti mnoge stvari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *