Kontrastno tuširanje za eksplozivan početak dana

Hladan tuš
Photo credit: Jinx! / Foter / CC BY-SA

Znate kako kažu da je hladno tuširanje fenomenalno za vaše zdravlje? I znate kako vam ne pada na pamet da probate da se kupate hladnom vodom po ovakvom vremenu? To sam i ja mislila… I predomislila se. A evo i zašto…

Zapravo, nije reč o hladnom tušu – danas pričamo o kontrastnom tuširanju koje podrazumeva naizmenično tuširanje hladnom i vrućom vodom, koliko god možete da podnesete. Stvar je u tome da postignete što veći kontrast – ako možete da istrpite ledenu vodu od koje cvokoćete i vrelu vodu koja vam daje osećaj šurenja kože, super! Ako ne, probajte moj princip. Počnite postepeno. Ja sam počela sa minimalnom razlikom u toploti vode – od veoma mlake do dosta tople. i vremenom se navikavala na razlike u temperaturi.

Iako vam se čini kao ludost da svoje telo po hladnom vremenu izlažete torturi hladnom vodom, nakon ovakvog tuša biće vam toplije nego da ste sat vremena sedeli pored grejalice. Kad vam zimogrožljivica kaže.

Zašto vas ja uopšte nagovoravam na kontrastno tuširanje?

Zato što kada budete pogledali listu stvari sa kojima vam ovakvo tuširanje može pomoći, sigurna sam da ćete se pronaći makar u jednoj stavki. A onda, kada me prvi put budete proklinjali pod tušem dok dahćete i uhćete zbog ledene vode, osetićete blaženost kako se širi kroz vase telo sa svakim mlazom vruće vode i pomislićete: “Ima nečega u ovome”.

Dakle, kako kontrastno tuširanje funkcioniše:

Zbog drastične promene u temperaturi vode vaš krvni i limfni sistem se stimulišu. Krv počinje brže da teče, pa sva tkiva kojima bi godila povećana prokrvljenost imaju koristi od ovoga. Sa druge strane, i limfotok se ubrzava, pa toksini daleko brže napuštaju vaše telo.

Tuš
Photo credit: stevendepolo / Foter / CC BY

I kakvu vam to korist donosi, pitate se?

  1. Bolja cirkulacija. Ukoliko su vam noge i ruke uvek hladne i čini vam se da nikada ne možete da se zagrejete, verujte mi, ovakvo tuširanje čuda čini. Mnogo delotvornije nego topla kupka (ali ne tako opuštajuće).
  2. Smanjuje depresiju. Kada vas jednom ošine mlaz ledene vode, neće vam pasti na pamet da budete depresivni! Sada ozbiljno – kontrastno tuširanje stimuliše i nervni sistem, pa ćete se osećati budnije i energičnije, što će svakako uticati i na vaše raspoloženje.
  3. Primetićete da su vam koža i kosa sjajniji – zbog povećane prokrvljenosti.
  4. Osećaćete se kao da možete da osvojite ceo svet. Zar to nije savršen način da započnete svoj dan?!
  5. Stimuliše imuni sistem, a u sezoni prehlada to je nešto što nikome nije na pretek.
  6. Sačuvaće vas od sistemskih gljivičnih infekcija, npr. kandide.
  7. Čuda čini za umorne mišiće nakon treninga. Ubrzava oporavak mišićnih vlakana i vas čini spremnijim za nove izazove.

Kako da se upustite u izazov kontrastnog tuširanja

Da ne ulepšavam – prvi put će vam biti grozan. Hladna voda će vas terati da se predomislite i odustanete od čitave ideje, ali ako istrajete verujem da će kontrastno tuširanje postati omiljeni deo vaše jutarnje rutine. Evo kako to treba da izgleda:

  • Osnovno pravilo je da tuširanje vrućom vodom uvek treba da bude tri puta duže nego hladnom. Zapamtite taj odnos, 3:1. Biće vam potreban kada budete odbrojavali sekunde do naredne promene.
  • Da bi kontrastno tuširanje bilo efikasno, potrebno je da postoji što veća razlika u temperaturi. Kao što već rekoh, potrebno je da se naviknete, tako da svakog dana neka hladna voda bude malko hladnija, a vruća malko toplija nego prethodnog dana. Ne žurite, dajte sebi vremena da se priviknete.
  • Uvek, ali UVEK završite tuširanje hladnom vodom i nakon toga dobro protrljajte telo frotirskim peškirom da pokrenete cirkulaciju.
  • U zavisnosti od toga koliko vremena imate, podešavajte dužinu trajanja tuširanja, ali ciklus svakako ponovite 3-5 pet puta. Npr. počnete sa vrućom vodom, tri minuta, zatim ide hladna voda jedan minut i to je jedan ciklus. To ponovite tri puta i dobili ste kontrastno tuširanje od 12 minuta koje je pokrenulo svaku ćeliju u vašem telu. Odjednom obični jutarnji ritual postaje fenomenalan terapeutski proces koji transformiše vaše telo u moćnu efikasnu mašinu.
  • Ukoliko kontrastno tuširanje koristite za oporavak od napornog treninga, najbolje je da se istuširate odmah nakon treninga. Ako to nije moguće, nije loše ni da to učinite narednog dana. Na ovaj način primetićete drastičnu razliku u smanjenju upale mišića što vodi daleko bržem oporavku.

Probajte i verujte mi – vredno je svakog ledenog mlaza koji se sjuri niz vaša leđa.

Javite mi utiske! 🙂

Ljubica

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *