Novi pogled na situacije koje izazivaju stres

StresU današnje vreme baš je teško izaći iz nekih situacija, a da ne proključate od muke, toliko da više ne znate šta da radite. Žalila sam Vam se na tu temu pre nekoliko dana. U ovo maglovito jutro prijalo mi je da pročitam ovih par saveta niže, pa ću ih ovde podeliti sa vama.

Klinički hipnoterapeut Džordža Foster nam predlaže rešenja kako da izbegnemo osetljive tačke – okidače stresa. Evo nekoliko uobičajenih stvari koje često u sebi izgovarate ili čak urlate!

Ne mogu da stignem sve da uradim“ – Svi radimo odjednom nekoliko stvari, sve smo zauzetiji, a nikako nema dovoljno vremena da sve uradimo. Ali, ako smo stalno u letu, postajemo iscrpljeni, možda preosetljivi, a sve što radimo deluje nepremostivo.

Odgovor na stres – Odvojte sebi 20 minuta u toku dana, pa uradite nešto potpuno bez ikakve veze sa svojim spiskom obaveza. Deluje neproduktivno, ali ne samo da prava pauza može da vas ispuni energijom, već vam stvara i više prostora u glavi da se nosite sa stvarima, kao i da budete efikasniji.

“Prosto ne mogu ljudima da kažem ne” – Ako vam se ovo često dešava, to je znak ličnosti koja želi da udovoljava. Udovoljivači uvek traže odobravanje i prečesto kažu DA, zato što se plaše da ne budu odbijeni kada kažu NE. ALI, ako preuzmemo previše stvari, osećaćemo se pretrpano, stresirano i mrzovoljno.

Odgovor na stres –  Prestanite da precenjujete druge i potcenjujete sebe. Odvojte malo vremena da uradite nešto samo za sebe. Možda ćete pomisliti da je to sebično, ali to vam daje šansu da izgradite osećaj sopstvene vrednosti. Počnite da govorite NE. To je sasvim u redu! Ljudi će vas ceniti.

“Previše je teških ljudi u mom životu“ – Ovo može da bude bilo ko iz vašeg okruženja – kolega, član porodice ili čak prijatelj – neko ko je zajedljiv, zahtevan ili uvek misli da je u pravu. To nas stresira zato što je teško izboriti se sa takvima, ALI setite se da su teški ljudi zaista teški samo zato što im mi to dozvoljavamo!

Odgovor na stres – Treba im staviti do znanja kako njihovo ponašanje deluje na vas. Ovo nije lako, ali treba da budete otvoreni i prijateljski, bez optužujućeg tona. Ako govorite o sebi i kako to na vas utiče, trebalo bi da imaju razumevanja. Ovo bi trebalo da pomogne, jer ćete tako oboje biti iskreni jedno prema drugom.

Kada vam problemi zadaju glavobolju“Po glavi mi se stalno motaju problemi sa posla “ –  Toliko nas prosto ne može da ostavi posao iza sebe na kraju radnog vremena. Na žalost, onda ponesemo i stres sa sobom kući, gde bi trebalo da se opustimo.

Odgovor na stres – Sperite sa sebe posao i bukvalno! Okupajte se ili istuširajte divnom toplom vodom i shvatite da vam svi stresovi odlaze kroz slivnik.

Otišli ste sa posla fizički, pa morate i psihički. Uradite nešto što vam prazni mozak. Idite u teretanu ili odgledajte omiljeni film. Dokazano je da oni koji prave svoj tajm-aut žive duže i zdravije živote.

“Ne mogu da prestanem da mislim na novčane probleme” –  Novčani problemi mogu da stvore nervozu, nesanicu i osećaj niže vrednosti. Često nas je sramota sopstvene situacije, tako da o tome i ne govorimo. Međutim, kada bismo govorili, shvatili bismo da ima još gomila ljudi u istoj situaciji. Naročito u ovoj trenutnoj opštoj finansijskoj krizi.

Odgovor na stres – Pronađite neke aktivnosti koje vam ulepšavaju život, a ne koštaju mnogo. Recimo ovog vikenda vozite bicikl po prirodi i divnom suncu, uživajući u onom što priroda ima da ponudi besplatno. Koncentrišite se na pozitivne strane u životu koje ne moraju da koštaju gomilu para, ali mogu da vam pruže toliko zadovoljstva.

“Osoba kojoj sam platila nije odradila posao” –  Bilo da je to čistačica koja nikad ne obriše dobro prašinu, ili je majstor koji nije dobro zamalterisao otvor, ništa više ne frustrira nego da izdvojite teško zarađen novac nekom ko ga nije pošteno ni zaslužio.

Žalimo se svakom samo ne onom ko je uzrok.

Odgovor na stres – Da, izgleda očigledno, ali ako ne kažete da niste zadovoljni, oni neće ni znati! Ovo nekad nije lako, ali ako ostanete mirni i pomirljivi, trebaće im podosta da shvate da treba da isprave sopstvene greške i propuste. Pokušajte da budete jasni i argumentovani oko onoga što očekujete. Ne plašite se.

Još jedna stvar, devojke. Kada pokušate da sagledate situaciju sa pozitivne strane, to uvek ima za posledicu da se OSEĆATE pozitivno, a naravno suprotno čini upravo suprotno – osećate se NEGATIVNO. Na kraju svakog dana preslišajte se šta se to pozitivno desilo tokom dana i možda i nećete ni primetiti, OSMEHIVAĆETE SE!!!

Uživajte, mislite pozitivno, nastavite da se osmehujete i odbacite taj stres … Živeli!

P.S. Stres može da izaziva vaginalne smetnje. Ako imate ovakve smetnje, trebalo bi da probate Multi-Gyn ActiGel.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *